بهترین گنج یاب: کشف گنج و دفینه یکی از کارهایی هست که از دوران گذشته تاکنون انجام می شده و در حال حاضر به یکی از پرهیجان ترین و لذت بخش ترین فعالیت هایی تبدیل شده است که علاقه مندان زیادی هم دارد. روش هایی که در گذشته از آن ها برای کشف دفینه ها استفاده می شده (مانند دازینگ)، با روش ها و  ابزار های کنونی بسیار متفاوت بوده است.

اکنون علم و تکنولوژی در سطح بالایی قرار دارند و همین موضوع باعث پیشرفته تر شدن دستگاه گنج یاب نسبت به دهه های قبل شده است.

فلزیابی یک فعالیت سرگرم کننده و هیجان انگیز است. اگرچه ممکن است همیشه چیزی پیدا نکنید اما میتوانید در هر مکانی فلزیابی کنید. هرکسی در هر محدوده سنی میتواند اقدام به فلزیابی کند. اولین مرحله در این کار خرید یک دستگاه فلزیاب است و با یک جست و جوی کوتاه در اینترنت متوجه خواهید شد که صدها مدل متفاوت در بازار موجود است که باید بهترین آنها را متناسب با کار خود انتخاب کنید .

 

هر فعالیتی به یک سری تجهیزات و ملزومات نیاز دارد. برای فلزیابی نیز برخی از موارد جزء مهمترین تجهیزاتی هستند که باید داشته باشید دستگاههای نقطه زن یک انتخاب ایده آل و بسیار ضروری هستند و در حین حفاری به اهمیت آن پی خواهید برد. برای پیدا کردن محل دقیق اشیاء فلزی کوچک در توده ای از خاک این نقطه زن ها میتوانند به شما کمک کنند.

پیدا کردن محلی برای کاوش یکی از هیجان انگیز ترین جنبه های گنج یابی است. البته این موضوع بستگی به هدف شما از فلزیابی دارد که شما به فلزیابی به چشم یک تفریح نگاه میکنید یه به دنبال هدفی خاص ( برای مثال گنج و دفینه ) در محلی خاص هستید. اگر قصد شما تفریح است ساحل ، خانه های قدیمی ، روستاهای متروکه و مناطق باستانی میتوانند انتخاب های خوبی باشند.

از آنجا که ساخت فلزیاب یک کار سرگرم کننده است شما می توانید به این موضوع با عنوان سرگرمی و تفریح نگاه کنید.

اصل مهمی که در ساخت فلزیاب قابل توجه است مغناطیس است . یک فلزیاب با استفاده از یک سیم پیچ میدان مغناطیسی تولید میکند و آن را به زمین هدایت میکند و از همین طریق اگر فلزی در زیر زمین نهفته باشد با اعلان صدای بوقی که به بلند گو وصل است ، میتواند شما را آگاه کند.

new gif
new gif

شما وقتی سر جستجو گر خود را سیم پیچ ببندید و روی زمین قرار دهید در تماس با شی فلزی دیگر تغییراتی بوجود می آید(در واقع میدان مغناطیسی که در تماس با یک جسم فلزی می آید در آن مشاهده می کنید) و می توانید ان قسمت را حفر نمایید. حساسیت یک فلزیاب می تواند به اندازه سیم پیچ که دور جستجو گر نصب کردید بستگی داشته باشد. هرچه این حساسیت بیشتر باشد و سیستم بتواند دقیق تر زمین را جست و جو کند میتوان گفت بهترین گنج یاب را در اختیار دارید.

همان طور که می دانید در زمینه فلزیابی ، گنج یاب ها به خاطر کارایی خاصی که دارند ، حرف اول را می زنند و در بازار جهانی علاقه مندان خاص خود را دارد. اگر اطلاعات درستی در مورد بهترین گنج یاب ندارید و از کارایی آن بی خبر هستید می توانید با ما همراه باشید.

در میان انواع مدل گنج یاب ها ، گنج یاب تصویری پرکاربردترین سیستم در این روزها می باشد. از گنج یاب تصویری برای هدف های زیادی استفاده می کنند مانند کاوش قبر ، حفره یابی ، اتاقک های زیرزمینی ، کشف دفینه ها  و … اگر شما هم به دنبال کشف موارد ذکر شده هستید بهتر است یک گنج یاب پالسی استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

به طور کلی و در مجموع چهار نوع مختلف فلزیاب وجود دارد. شما با توجه به نیاز کشفتان می توانید از بین این سیستم ها بهترین آن را انتخاب کنید.

  1. فلزیاب های تفریحی

فلزیاب های با فرکانس بسیار پایین (VLF) فلزیاب های که رایج استفاده میشود و فقط در مورد هر اثر یا گنجینه های فلزی پنهان در زیر زمین را پیدا می کنید بیشتر جنبه تفریحی دارند.

  1. فلزیاب های حرفه ای:(PI)

فلزیاب های حرفه ای دارای قدرت بسیار بیشتری نسبت به دیگر فلزیاب ها هستند. فلزیاب های حرفه ای دارای وزن سنگینی هستند زیرا در آنها به دلیل مصرف زیاد برق از باتری های اسیدی شبیه موتورسیکلت استفاده شده.

و معمولا خود دستگاه یا باتری آنها یا هر دوی آنها به کمر شخص بسته می شود. فلزیاب های حرفه ای قدرت تفکیک ندارند و نمی توانند فلزات آهنی را از غیر آهنی جدا کنند و هر فلز یا آلیاژی را ببینند آشکار می کنند. فلزیاب های حرفه ای صفحه نمایشگر یا مانیتور ندارند و بسیار ساده می باشند.

  1. گنج یاب و فلزیاب های صنعتی:

از فلزیاب های صنعتی در صنایع مختلف مانند فرش ماشینی-چوب بری و صنایع بسته بندی و کارخانه جات استفاده می شود.

  1. فلزیاب های فرستنده وگیرنده:(TR)

فلزیاب های فرستنده – گیرنده از یک دیسک فرستنده در جلو و یک دیسک گیرنده در عقب دستگاه که معمولا به شکل مربع هستند تشکیل شده اند. این نوع فلزیاب ها قدرت تفکیک ندارند و فقط برای کشف فلزات بزرگ مانند لوله های آب و توده های بزرگ فلزی طراحی شده اند و به آنها گاهی انبوه یاب گفته می شود. کار کردن با این فلزیاب ها مشکل بوده و به دلیل دشوار بودن تنظیم دستگاه- خطای زیاد – گم کردن هدف – خطا در تعیین محل دقیق فلز – از استقبال عمومی برخوردار نبوده است.

اگر بخواهیم از ویژگی های بهترین گنج یاب صحبت کنیم میتوان در چند عبارت زیر آن را خلاصه کرد:

عمق نفوذ حداقل 3 متر داشته باشد.

نشانگر متراژ داشته باشد.

سبک و کم حجم باشد.

فلزیاب حرفه ای باید تغییر فرکانس داشته باشد.

تفکیک حداقل 50% داشته باشد.

حذف ذرات ذاشته باشد.

دستگاهی خریداری کنید که امتحان خود را پس داده مانند PI – VLF و …

تصویری بودن دستگاه ربطی به عملکرد و عمق زنی دستگاه ندارد.

برای آموزش دستگاه حداقل 1 ماه وقت بگذارید.

متراژ های بالای 7 متر برای جنس تازه را باور نکنید !!

بعضی از شرکت ها از قضیه گاز طلا سوء استفاده کرده و میگویند متراژ فلزیاب برای جنس کهنه 5 برابر می شود باور نکنید !! حداکثر 2 برابر می شود.

اگر کمی در بازار فروش فلزیاب ها بگردید یا یک سرچ ساده در مورد “فلزیاب ” یا “بهترین گنج یاب” بکنید متوجه خواهید شد که این دستگاه ها دارای مدل های مختلف با کارایی خاص و قابلیت ها ویژه ای هستند.

یافتن بهترین گنج یاب بازار بر اساس قابلیت هایی که دارند کار خیلی سختی نمی باشد اما بهترین گنج یاب از دید هر کاوشگری متفاوت می باشد ، دلیل اصلی آن نیز این است که ببینید کدام دستگاه ها در زمینی شما می خواهید کاوش کنید ، عملکرد بهتری دارد.

فلزیاب هایی که برای کشف اشیاء با ارزش مانند طلا در بازار وجود دارند معمولا دارای سیستم پالسی یا VLF هستند. اما سواال اصلی این است که کدام یک برای من مناسب می باشد؟

انتخاب بهترین گنج یاب که از عملکرد و کارایی بالایی برخوردار باشد و همچنین مناسب برای موقعیت ما باشد نیاز به تحقیق و همچنین بررسی شرایط خود از نظر اقتصادی گرفته تا محل کاوش دارد. متاسفانه بودجه خرید در اکثر مواقع به خاطر شرایط بد اقتصادی مانع خرید  دستگاه گنج یاب مورد نظر کاوشگر می شود.

اما اگر بحث قیمت گنج یاب را کنار بگذاریم ، مسئله مهم تر محل کاوش و نوع دستگاهی است که کاوشگر به ان نیاز دارد. اینکه کاوشگر بداند بیشتر در چه مناطقی می خواهد کاوش کند (کوهستانی ، خاک نرم یا سفت وسخت) کمک می کند تا بداند به چه نوع دستگاهی نیاز دارد ، مثلا فلزیاب انتن راداری (شعاع زن) ، فلزیاب تصویری یا غیره.

این موضوع باعث میشود تا با دید بهترین دستگاه خود را انتخاب کند. حال که نوع دستگاه مشخص شد باید از کجا فلزیاب بخریم؟ این یک سوال مهمی است که می تواند شما را به تحقیق وا دارد.

نکات کمک کننده در ادامه مبحث راهنمای کار با بهترین گنج یاب :

بعد از باران کاوش کنید : سعی کنید مدتی بعد از باران به کاوش بپردازید زیرا رسانایی زمین بیشتر شده و میتوانید اهداف را در عمق بیشتری پیدا کنید.

صبر داشته باشید : در هر صورت شما تعداد اجناس بدرد نخور زیادی را پیدا میکنید و انتظار نداشته باشید تا هر موقع که دستگاه بوق میزند یک سکه طلا پیدا کنید.

بهترین گنج یاب را بخرید : سعی کنید تا متناسب با بودجه خود بهترین گنج یاب ممکن را بخرید.

انتخاب محل مناسب : مطمئن باشید که در یک منطقه باستانی مقدار اجناس بیشتری را نسبت به یک پارک محلی پیدا میکنید!

تمرین تمرین تمرین ! : برای موفق شدن نیاز است تا قبل از شروع به کاوش های مهم و جدی در یک زمین تست بارها و بارها تمرین کنید. اشیاء فلزی را در زیر خاک پنهان کنید و با دستگاه آنها را پیدا کنید. این کار را در عمق های متفاوت انجام دهید.

از انجام کاوش در این محل ها بپرهیزید : زیر دکل های برق فشار قوی ، اطراف دکل های مخابراتی در مجاورت دیگر دستگاههای فلزیاب ، در هنگام وزیدن باد شدید و … همگی از موقعیت هایی است که باید از انجام کاوش در آنها بپرهیزید.

 

گرانترین دستگاه گنج یاب
گرانترین دستگاه گنج یاب

شرکت راد فلزیاب:

در شرکت راد فلزیاب سعی شده تا بهترین دستگاه های روز جهان با بهترین تکنولوژی، ضمانت نامه معتبر و خدمات پس از فروش  به دست مشتری رسانیده شود،همچنین شرکت راد فلزیاب به شما این اجازه رو میدهد تا قبل از خرید دستگاه مورد پسند خود را تست کرده و در صورت رضایت کامل آن را خریداری کنید،همچنین بعد از خرید از آموزش رایگان این شرکت بهره مند شوید.

شما میتوانید کیفیت وکارایی هر کدام از طلایاب ها را در سایت ما دنبال کرده و خرید مطمئن و ارزان خود را از شرکت راد فلزیاب انجام داده و از آموزشهای رایگان ما بهره مند شوید.

در شرکت راد فلزیاب به شما بهترین دستگاه های بازارهای بین المللی معرفی میشود تا شما را برای یک خرید هوشمندانه  یاری نماید همچنین همکاران ما آماده ی پاسخگویی به شما عزیزان جهت مشاوره و خرید انواع دستگاها بوده تا شما را برای یک خرید مطمئن و ارزان یاری نمایند.

تلفن تماس: 09122200779