دستگاه گنج یاب: حتما تا به حال پیش آمده که بارها به این سوال ، یعنی دستگاه فلزیاب یا دستگاه گنج یاب چیست پاسخ داده ایم اما دوباره آن را مرور میکنیم. فلزیاب وسیله‌ ای است که معمولاً از آن برای پیدا کردن اشیای قدیمی استفاده می شود. طرز کار این دستگاه کاملاً براساس قوانین فیزیک بوده و در ایران شرکت‌ های زیادی اقدام به واردات و توزیع این محصول می کنند. فلزیاب ها توانایی تشخیص فلزات مغناطیسی را دارا می باشد ولی قادر به تشخیص نوع فلز نمی باشند.

دستگاهی که قابلیت تفکیک فلزات، بالانس زمین، شناسه هدف و بسیاری از قابلیت های دیگر را داشته باشد احتمالا برای مناطقی که در آنجا قطعات طلا وجود دارد مناسب می باشد ، پس اجازه دهید در مورد آن ها با جزئیات بحث و تبادل نظر کنیم. یکی از بزرگترین مشکلات در هنگام پیدا کردن طلا با فلزیاب ، کاوش در زمینی است که به شدت آلوده است .

اغلب زمین ها دارای مقادیر مختلفی از آهن می باشد و معمولا طلا در مناطقی یافت می شود که مقدار بسیار بالایی از فلزات مزاحم وجود دارد. این امر باعث می شود که اکثر فلزیاب ها از سیستم ها ی گنج یاب برای شناسایی طلا فقط تقلا کنند و دائما صدا دهند زیرا آن ها مواد معدنی و آلودگی زمین را شناسایی می کنند. یافتن آثار باستانی و گنجینه های با ارزش تاریخی هزاران نغر از ماجراجویان و متفکران علمی را به فکر فرو برده است در واقع یافتن این آثار برای بسیاری از کاوشگران به عنوان سرگرمی نبوده و یک ماموریتی در بر داشته است و میتوان گفت به عنوان شغل محسوب میشود .

new gif
new gif

فرق بین سیستم‌ دستگاه فلزیاب و دستگاه ‌گنج یاب چیست ؟

فلز دارای یه نوع فرکانس میباشد که دستگاه فلزیاب با تولید فرکانس شبیه فلز و با برخورد فرکانس فلز با فرکانس فلزیاب برگشت خورده و به خود دستگاه فلزیاب منتقل میشود که دستگاه فلزیاب قادر به شناسایی فلز میشود. موضوع مهم این است زمانی که فلز یا طلا بیش از یک مدت طولانی زیر خاک ماندن فرکانسش خفه شده و تبدیل به گاز میشود که گاز کربن نمونه گازی هست که از طلا تولید میشود زمانی که فرکانس فلز خفه شود . دستگاه قادر به شناسایی فلز نمیباشد و شما نیاز به یک دستگاهی دارید که از طریق گاز کربن بتواند . شناسایی را انجام دهد که به این دستگاه گنج یاب میگویند.

همه ما رویای پیدا کردن قطعات بزرگ را داریم، اما واقعیت این است که بیشتر هدف هایی که با فلزیاب شناسایی می شوند کوچک هستند. ما در مورد قطعات کوچکی صحبت می کنیم که ممکن است کوچک تر از یک دانه برنج باشد. بنابراین برای یک کاوش موفق به یک فلزیاب نیاز داریم که به اندازه کافی برای پیدا کردن قطعات کوچک حساس باشد و در عین حال قادر باشد زباله های بی ارزش را از یک فلز طلا تشخیص دهد. بازار فلزیاب ها تشکیل شده از تولید کننده‌ها، دلالان اولیه، و نهادهای کوچکی که مشغول تجارت آن هستند .

اگر به دنبال این هستید تا یک کاوش با درصد موفقیت بالا داشته باشید باید از بهترین و پیشرفته ترین دستگاه گنج یاب استفاده کنید .
هرچه فلزیاب فرکانس پایینی داشته باشد راحت تر می تواند از اجسام سخت مانند سنگ و ساروج عبور کند و همچنین خطای کمتری نیز خواهد داشت و قابل ذکر است که هر چه فرکانس بالا باشد عمق بالاتر رفته و همچنین میزان خطا بیشتر شده

نفوذ در سنگ و ساروج کاهش می یابد و اغلب سنگ های سخت را به عنوان فلز شناسایی می کنند .

انواع مختلف دستگاه گنج یاب که برای تعیین و شناسایی فلزات و اشیای گرانبها در این زمینه به کار می روند، دارای تنوع زیاد، امکانات و قابلیت های مختلف هستند. قیمت این مدل دستگاه ها نیز با یکدیگر متفاوت بوده و انتخاب هر یک از آن ها با توجه به نوع کاربری و نیاز اکتشافی انجام می گیرد .

باید عنوان کنیم که اساس عملکرد انواع دستگاه گنج یاب، یکسان هستند؛ تنها تفاوت این تجهیزات در قطعات جانبی، امکانات و قابلیت های جزئی می باشند.

مطلب زیر میتواند در آشنایی با انواع امکانات و قابلیت هایی که یک دستگاه گنج یاب می تواند ارائه دهد، به شما کمک خواهد کرد.

دستگاه گنج یاب 1
دستگاه گنج یاب 1

از نظر کارشناسان حوزه تجهیزات الکترونیکی، بهترین دستگاه گنج یاب، دستگاهی است که بتواند موقعیت اشیای فلزی را در زیر خاک در عمق های مختلف، هم در موقعیت خشکی و هم در زیر آب، شناسایی کند.

بسیاری از دستگاه گنج یاب  پیشرفته دارای این قابلیت هستند که در عمق های بیشتر، فلزات را حتی در محیط های آبی تعیین کنند .

اساس عملکرد تمام این دستگاه ها بر مبنای پالس های ناشی از تأثیرات میدان مغناطیسی و الکتریکی گیرنده و فلز می باشد.

یکی از مهم ترین ویژگی های بسیاری از انواع دستگاه گنج یاب ، عدم حساسیت در برابر شرایط خاک، آب و املاح معدنی است. این دستگاه ها را می توان در وسعت زیاد استفاده کرد. مدل هایی از دستگاه گنج یاب که برای تشخیص طلا طراحی و ساخته شده اند، صرفاً می توانند موقعیت طلا را در شرایط متفاوت تعیین کنند.

قیمت دستگاه گنج یاب:

هنگاهی که شخصی تصمیم به تهیه دستگاه میکند قطعا به اولین چیزی که برخورد خواهد کرد قیمت دستگاه هاست این موضوع بسیار گیج کننده میباشد زیرا تفاوت قیمتها بسیار زیاد بوده و دستگاه ها بسیار متنوع.

شما فلزیابی می خواهید که تعداد زیادی جواهرات مدفون را پیدا کند، اما استفاده از آن آسان باشد و به خوبی کار کند. و حقیقت این است که تا زمانی که مطمئن نشوید که کاملاً عاشق تشخیص طلا هستید، احتمالاً نمی خواهید مقدار زیادی هم پول خرج کنید.

و همین موضوع که توجه زیادی رویه قیمت دستگاه میکنید در بسیاری از موارد میتواند اشتباه باشد و نتیجه عکس بدهد، توصیه ی ما به شما این است که بیشتر به عملکرد دستگاه فوق در خاک دقت و توجه کنید. یکی از مهمترین عوامل قیمت دست فوق میباشد اما به هیچ وجه نمیتواند تنها دلیل برای خرید یک دستگاه باشد، از نظر ظاهری طرح تمامی دستگاه ها شباهت زیادی به هم داشته و دارای یک سیم پیچ، یک جعبه کنترل، و یک دسته کویل می باشد.

نکته مهم این است که حساسیت دستگاه در مقابل فلزات مختلف به چه شکل می باشد و نکته مهم بعدی این است که تبعیض (تفکیک) در دستگاه وجود دارد یا خیر و در صورت بودن دارای چند درصد تفکیک میباشد.

بهترین دستگاه گنج یاب کدام است؟

بهترین یک لغت نسبی هست که برای هر دستگاه متغیر میباشد زیرا کار کرد هرکدام متفاوت بوده و میتوانند مخصوص به همان دستگاه باشد. همانطور که میدانید تعداد و ارقام  دستگاه ها بسیار زیاد بوده و همین موضوع باعث شده خریداران سردرگم شده و ندانند کدام دستگاه به کارشان خواهد آمد و میتوانند زودتر به نتیجه دلخواه برسند.(در شرکت راد فلزیاب به شما این امکان فراهم شده است تا دستگاهی که انتخاب میکنید تست خاک شده و بعد از اینکه از عملکرد دستگاه در خاک رضایت کامل داشتید خرید خود را انجام دهید.)

با توجه به مکانی که شما میخواهید کاوش انجام دهید باید دستگاه خود را انتخاب کنید.(در شرکت راد فلزیاب این امکان فراهم شده که با مشاوران مجرب ما مشاوره کرده و بهترین دستگاه مناسب خود را انتخاب کنید.

اگر شما از آن دسته افراد هستین که میخواهید در جاهای مختلف عمل کاوش را انجام دهید، حتما به دستگاه مکمل نیاز دارید زیرا در مکان هایی که وسعت زیادی دارند قطعا نیاز به دریاب دارید و همچنین برای پیدا کردن نقطه دقیق و عمق شئ حتما باید از نقطه زن استفاده کنید.

اما اگر قصد دارید عمق زیادی را بزنید و تصویر از شئ درون زمین دریافت کنید، حتما باید اسکنر تهیه کنید تا بتوانید با تصویر 3 بعدی که از زمین دریافت میکنید توسط رنگها جنس فلز را تشخیص دهید.

راد فلزیاب
راد فلزیاب

شرکت راد فلزیاب:

در شرکت راد فلزیاب سعی شده تا بهترین دستگاه های روز جهان با بهترین تکنولوژی ،ضمانت نامه معتبر و خدمات پس از فروش  به دست مشتری رسانیده شود،همچنین شرکت راد فلزیاب به شما این اجازه رو میدهد تا قبل از خرید دستگاه مورد پسند خود را تست کرده و در صورت رضایت کامل آن را خریداری کنید،همچنین بعد از خرید از آموزش رایگان این شرکت بهره مند شوید.

شما میتوانید کیفیت وکارایی هر کدام از طلایاب ها را در سایت ما دنبال کرده و خرید مطمئن و ارزان خود را از شرکت راد فلزیاب انجام داده و از آموزشهای رایگان ما بهره مند شوید.

در شرکت راد فلزیاب به شما بهترین دستگاه های بازارهای بین المللی معرفی میشود تا شما را برای یک خرید هوشمندانه  یاری نماید همچنین همکاران ما آماده ی پاسخگویی به شما عزیزان جهت مشاوره و خرید انواع دستگاها بوده تا شما را برای یک خرید مطمئن و ارزان یاری نمایند.

شماره های تماس: 09122200779