گنج یاب تصویری : در این مقاله میخواهیم شما عزیزان را با گنج یاب تصویری بیشتر از پیش آشنا سازیم تا بتواند کمکی باشد برای آشنایی شما عزیزان در انتخاب و خرید یک دستگاه گنج یاب تصویری.

اول بپردازیم به معرفی گنج یاب تصویری: گنج یاب تصویری به دستگاهی گفته می شود که علاوه بر شناسایی و کشف فلز، تشخیص دادن دادن با ارزش یا بی ارزش بودن فلز کشف شده، قابلیت اسکن زمین با خروجی تصاویر سه بعدی را دارشته باشد.

کشف گنج و دفینه  از دیر باز در بین مردم وجود داشته و از روش های مختلفی برای این استفاده می کردند. اما در قرن ۲۱ همه چیز عوض شده است و علم و تکنولوژی به کمک کاوشگران اماده است. گنج یابی نیاز به تجربه و صبر کافی دارد تا هر کاوشگری به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کند. همان طور که می دانید در زمینه های کشف فلزات دستگاه های زیادی در بازار وجود دارد اما گنج یاب ها به پر کاربردترین دستگاه در این زمینه تبدیل شده است و قابلیتی که دارد توانسته کمک بسیار زیادی به کاوشگران کند. یکی از دلایل موفقیت کاوشگران انتخاب گنج یاب مناسب می باشد.

همانطور که میدانید گنج یاب های تصویری دارای قابلیت تفکیک فلزات هستند یعنی قادرند طلا را از دیگر فلزات تفکیک کنند که این یک قابلیت عالی می باشد که در زمان و هزینه کاوشگران می‌تواند صرفه جویی کند. گنج یاب های تصویری معمولاً از سنسور های فوق پیشرفته برای اسکن زمین استفاده می کنند تصاویر و اسکن های با کیفیت بالا و با جزئیات بیشتر را در اختیار اپراتور قرار دارد.

new gif
new gif

البته این ذهنیت را نداشته باشید که با اسکن زمین بتوانید یک تصویر واقعی از لایه های زیر زمین به دست بیاورید. در واقع تصاویر به صورت گراف های رنگی و سه بعدی می باشد و در آن می توان اندازه و ابعاد تقریبی اشیا را می توان مشاهده کرد که معمولاً در تصاویر اسکن شده اهداف به شکل زرد رنگ مشاهده می شود که در واقع به نرم افزار تحلیلگر آن نیز بستگی دارد. سنسور های استفاده شده در این گنج یاب ها معمولاً مگنومتر یا جی پی آر می باشد.

دستگاه های گنج یاب دارای انواع مختلفی می باشند که برای کشف طلا مورد استفاده قرار می گیرند و هریک با توجه به اهداف کاری خاصی طراحی و تولید شده است. یکی از این مدل ها گنج یاب تصویری می باشد که قابلیت خاصی را در دسترس کاوشگران قرار می دهد. گنج یاب تصویری به دستگاهی گفته می شود که علاوه بر شناسایی و کشف فلز ، قابلیت اسکن زمین با خروجی تصاویر سه بعدی را دارد.

البته ویژگی مهمی که گنج یاب را از سایر فلزیاب ها متمایز می کند ، قابلیت تفکیک فلزات با ارزش از فلزات بی ارزش می باشد. تصویری بودن یک دستگاه فقط یک قابلیت اضافه می باشد که باعث صرفه جویی در زمان و هزینه کاوشگر می شود و از کاوش بیهوده جلوگیری می کند.

گنج یاب تصویری1
گنج یاب تصویری1

همانطور که میدانید دارای قابلیت تفکیک فلزات هستند یعنی قادرند طلا را از دیگر فلزات تفکیک کنند که این یک قابلیت عالی می باشد که در زمان و هزینه کاوشگران می‌تواند صرفه جویی کند. گنج یاب های تصویری معمولاً از سنسور های فوق پیشرفته برای اسکن زمین استفاده می کنند تصاویر و اسکن های با کیفیت بالا و با جزئیات بیشتر را در اختیار اپراتور قرار دارد.

البته این ذهنیت را نداشته باشید که با اسکن زمین بتوانید یک تصویر واقعی از لایه های زیر زمین به دست بیاورید. در واقع تصاویر به صورت گراف های رنگی و سه بعدی می باشد و در آن می توان اندازه و ابعاد تقریبی اشیا را می توان مشاهده کرد که معمولاً در تصاویر اسکن شده اهداف به شکل زرد رنگ مشاهده می شود که در واقع به نرم افزار تحلیلگر آن نیز بستگی دارد. سنسور های استفاده شده در این گنج یاب ها معمولاً مگنومتر یا جی پی آر می باشد.

در موقع کاوش داشتن یک سیستم گنج یاب تصویری پیشرفته می تواند موفقیت شما را تضمین کند. انتخاب و خرید گنج یاب تصویری باید براساس فاکتور های نیاز شما انجام شود. سیستم های تصویری به طور معمول دارای قیمت بالاتری نسبت به دیگر دستگاه ها هستند.

نحوه کار این دستگاه به این صورت می باشد که با اسکنر زمین داده های گرفته شده از زمین در حافظه دستگاه ذخیره و به وسیله انتقال بی سیم یا بلوتوث به سیستم کامپیوتری انجام می شود. بعد از انتقال داده ها در نرم افزارهای خاصی مانند نرم افزار ویژولایزر تجزیه و تحلیل می شود. یعنی نرم افزار ها داده ها را گرفته و به صورت تصاویر سه بعدی نشان می دهد که اپراتور می تواند جزئیات بیشتری از محل قرار گیری هدف به اندازه هدف را را به دست آورد که این از از زمان و هزینه اضافی جلوگیری می کند. البته این را نیز خاطر نشان کنم که تصاویر ارائه شده تا ۷۰ الی ۸۰ درصد قابل اطمینان هستند البته این به نوع دستگاه و سیستم کارکرد آن نیز بستگی دارد و بیشتر از همه به تجربه و مهارت اپراتور.

در خرید دستگاه گنج یاب یکی از مهمترین عوامل این است که دستگاه شامل گارانتی و خدمات پس از فروش باشد که تمام این موارد را باید از نمایندگی گنج یاب داشت باشد.

گنج یاب تصویری
گنج یاب تصویری

جدیدترین دستگاه گنج یاب دنیا کدام است؟

جدیدترین دستگاه گنج یاب دنیا علاوه بر داشتن تفکیک فلزات، قابلیت کاوش در اعماق زمین را داشته باشد. معمولا دفینه هایی که مربوط به چند هزار سال پیش هستند. در عمق بالای 5 متر دفن شده اند و یا در اتاقک ها و حفره های زیر زمین قرار دارند.

یکی از نمونه هایی که در سال های اخیر در بین کاوشگران رواج پیدا کرده است دستگاه گنج یاب موبایلی میباشد. این دستگاه یکی از جدیدترین و بهترین دستگاه گنج یاب در ایران میباشد.

این دستگاه از سنسورهای پیشرفته استفاده می کند. پس از اسکن اطلاعات را از طریق وای فای و بلوتوث بر روی گوشی تلفن همراه انتقال میدهد.

از قابلیت های گنج یاب موبایلی مجهز به سنسور قدرتمند برای بالا بردن کیفیت تصاویر دریافتی. قابلیت جداسازی فلزات با ارزش مانند طلا، دارای وزن بسیار کم، کوچک، سبک و قابل حمل. تفکیک حفره ها و فضاهای زیر زمین از فلزات با استفاده از نرم افزار و نیز توانایی کشف و شناسایی انواع حفره های زیر زمینی میتوان اشاره نمود.

در هنگام طراحی و تولید هر کدام از دستگاه های گنج یاب بتواند در آن شرایط بهترین کارکرد را از خود نشان دهد و بهینه ترین کاوش ها را انجام دهد اما در این میان دستگاه هایی وجود دارند که میتوانند در شرایط مختلف کارایی بهینه داشته باشند برا یمثال دستگاه هایی با کویل های ضد آب میتوانند رد سرایط آی و هوایی نامساعد و رود خانه ها نیز مورد استفاده قرار گیرنداین محصولات توسط شرکت های بزرگ و معتبر دنیای فلزیاب ساخته شده اند و با تهیه ی هر کدام از این محصولات گویی چند دستگاه را در قالب یک محصول خریداری کرده اید زیرا این محصولات توانایی کارکرد دقیق در هر شرایط و محیطی را دارند و در تمامی زمین ها اعم از سنگلاخی , بیابانی , جنگلی , شوره زار و … را دارند و حتی شرایط آب و هوایی نیز در کارکرد دقیق آنها کوچکترین تاثیری را ندارد .

در زمینه گنج یابی و فلزیابی شرکت های زیادی در دنیا هستند که کار میکنند تعدادی از معروف ترین هایشان مانند:

ماینلب (استرالیا)

نوکتا مارکو (ترکیه)

لورنز دیپ مکس (آلمان)

او کا ام (آلمان)

دستگاه گنج یاب پیشرفته:

دستگاه های گنج یاب در انواع مختلفی طراحی و تولید میشوند، که دستگاه گنج یاب حرفه ای از مرغوب ترین مواد اولیه و بهترین طراحی از نظر کارکرد تشکیل میشوند تا بتوانند بهترین عملکرد را هنگام کاووش داشته باشند.

 با استفاده از آنها میزان شعاع بسیار کمتری را می توان پوشش داد .

اما امروزه با عرضه شدن مدل های به روز فلزیاب به بازار شاهد هستیم که بر روی مانیتور آن حتی متراژ باقی مانده تا فلز نیز نشان داده می شود.

استفاده از دستگاه فلزیاب صرفا به این معنی خواهد بود که شما بخواهید جسم فلزی که می تواند هر چیزیاعم از فلزات با ارزش و گران بها و یا غیرآهنی و بی اهمیت باشد را در نقطه ای کور شناسایی کنید .

از این تکنولوژی برای گیت های ورود به هواپیما در فرودگاه گرفته تا گنج یاب ها که به صورت کلاسیک استفاده می شوند.

راد فلزیاب
راد فلزیاب

شرکت راد فلزیاب:

در شرکت راد فلزیاب سعی شده تا بهترین دستگاه های روز جهان با بهترین تکنولوژی، ضمانت نامه معتبر و خدمات پس از فروش  به دست مشتری رسانیده شود،همچنین شرکت راد فلزیاب به شما این اجازه رو میدهد تا قبل از خرید دستگاه مورد پسند خود را تست کرده و در صورت رضایت کامل آن را خریداری کنید،همچنین بعد از خرید از آموزش رایگان این شرکت بهره مند شوید.

شما میتوانید کیفیت وکارایی هر کدام از طلایاب ها را در سایت ما دنبال کرده و خرید مطمئن و ارزان خود را از شرکت راد فلزیاب انجام داده و از آموزشهای رایگان ما بهره مند شوید

در شرکت راد فلزیاب به شما بهترین دستگاه های بازارهای بین المللی  معرفی میشود تا شما را برای یک خرید هوشمندانه  یاری نماید همچنین همکاران ما آماده ی پاسخگویی به شما عزیزان جهت مشاوره و خرید انواع دستگاها بوده تا شما را برای یک خرید مطمئن و ارزان یاری نمایند.

تلفن تماس: 09122200779